معرفی و قدمت جزیره قشم
معرفی و قدمت جزیره قشم
یک شنبه 24 فروردين 1399 ساعت 16:50 | بازدید : 221 | نویسنده : ادمین | ( نظرات )

قدمت این جزیره درواقع به دوره ساسانیان بازمی گردد، در آن زمان به این جزیره ابر کاروان گفته می شد. در بسیاری از متون تاریخی این جزیره آمده که قدمت جزیره به سال های قبل از اسلام و حتی دوران حکومت ماد ها باز می گردد و گويا در آن زمان نیز سکونت مشاهده شده است. بعد از پیروزی اسلام و فتح این جزیره به دست مسلمانان آهسته آهسته حکومت هايي در این جزیره به چشم خورده است. راه های بسیاری برای سفر به این شهر وجود دارد که معمولا اکثر مردم با خرید بلیط قطار بندرعباس و یا بلیط هواپیمای قشم به این شهر سفر می کنند.

گفته می شود که جزیره قشم در واقعه هجوم مغول ها و ایلخانیان نیز بوده است، از پادشاهی های تحت عنوان این جزیره می توان قوم آل بویه را نام برد. تا قبل از حکومت قاجار اروپایی ها و به ویژه پرتغالی ها نفوذ در ایران را گسترش دادند، این تا حدی بوده که از جایی به بعد دیگر کاملا رسمی شده است، تا بعد از پادشاهی قاجاریه که کامل این جزیره باز ستانده شد.

قشم با موقعیت جغرافیایی جنوبی که دارد،  دارای آب و هوای شرجی ( گروه و مرطوب)   است. برای بازدید از این جزیره حتما به هزینه ها و زمان سفر توجه خواهد شد پس در نتيجه همواره این سوال وجود دارد که در چه فصلی از سال میتوان سفر آسوده تری داشت؟  در پاسخ میتوان گفت که بهترین زمان برای بازدید از این جزیره که دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوبی هم می باشد ماه های دی و بهمن است،  به این دلیل که در این ماه ها بیشترین درجه هوا ۴۶ و کمترین ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود. سفر به این جزیره طی روز های ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور کمترین هزینه ممکن را دارد،  چراکه روز های بسیار گرمی را خواهد داشت.  هدف در سایت مستر بلیط از تهیه این مقاله آگاهی از جاذبه های این جزیره است که در ادامه با جزایر دیگر آشنا می شوید.

  1. جزایر ناز

دو جزیره کوچک در نزدیکی ساحل قرار دارد که به جزایر ناز قشم معروف هستند. علت نام گذاری این جزیره شاید برای خیلی ها سوال باشد، این دو جزیره همواره طی جزر و مد با بالا آمدن آب از قشم جدا می شود و با پایین رفتنش دوباره به یکدیگر وصل می شوند. این عمل باعث شده که نام این دو جزیره ناز گذاشته شود چرا که باور بر این می رود، این جزایر برای قشم ناز می کنند.  خود این ویژگی سبب جاذبه ای زیبا و تماشایی در این جزایر شده،  با سفر به این جزایر می توانید از دیدن منظره آن طرفش که آب همیشه وجود دارد و صدای آرام بخش موج هم گوش انسان را نوازش می دهد. برای تهیه بلیط هواپیما قشم می توان به/ سایت ها و دفاتر هواپیمایی مراجعه کرد.

 

  1.  جزیره هنگام

جزیره هنگام در ۵۰ کیلو متری قشم در استان هرمزگان قرار گرفته که دارای معادن نمک، خاک و سرب است. مساحت این جزیره ۳۶/۶ کیلو متر مربع است که بلند ترین نقطه آن کوه ناکس می باشد. فاصله این جزیره تا بندر عباس حدود ۴۳ و تا قشم مایل دریایی است، طولانی ترين قطر این جزیزه از (روستای هنگام کهنه) تا ( روستای هنگام جدید) حدود ۹ کیلو متر است.

تمام اهالی این جزیزه یکدیگر را می شناسند و حدود ۱۴۱ خانه در آن وجود دارد که اکثرا فامیل هستند. شغل اصلی مردمان این جزیزه ماهیگیری است و از طریق آن امرار معاش می کنند. اگر سفر خود را به این جزیره در نظر دارید به نظر می رسد بهترین روش زمینی و قطار اولین قدم است. بلیط قطار قشم پس از تهیه و راه افتادن تنها شما را تا قشم خواهد برد از آن جا به بعد باید از اسکله شهید ذاکری و  اسکله کندالو عبور کرد و ادامه را با کشتی رفت.  تماشای ماهی های نزدیک قایق و مرغان دریایی که برای شکارشان پایین آمده اند خود بسیار لذت بخش است.

 

 



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تور تایلند و آدرس thailandtor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 124
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 83
:: بازدید ماه : 81
:: بازدید سال : 2300
:: بازدید کلی : 26328